طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای|طراحی لوگو ارزان

طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای|طراحی لوگو ارزان

چگونه موفقیت خود را در طراحی لوگو افزایش دهیم ؟

 
طراحی لوگو
 

گرافیک مقوله ای است که با زائقه محلی هماهنگ هست کاری که از نظر یک فرد و یا گروهی در جامعه زیبا به نظر آید ممکن است در جامعه ای دیگر اینطور نباشد و ارتباطی نزدیکی با آن برقرار نکند طراحی لوگو نیز به عنوان یکی از زیر شاخه های زمینه ی گرافیک از این قضیه مثتثنا نیست و اما نکاتی وجود دارد که میتواند برای موفقیت در این را به ما کمک زیادی کند این نکات را اکسر شرکت های طراحی لوگو انجام میدهند

و شرکت ما یعنی www.butydesign.ir نیز جزو این شرکت ها میشود


اگر بتوانید موارد زیر را در طراحی خود با کار ببرید نتیجه رضایت بخشی حاصل خواهد شد

  • جستجو و کسب آگهی و اطلاعات در مورد علایق و سلیقه های
  • بررسی نوع و فضای کار شرکتی که قرار است برای آن لوگو طراحی شود
  •  شناسایی مخاطبان اصلی کارفرما (در واقع مشتری شما که سفارش لوگو داده)

یکی از مهمترین بخش های طراحی لوگو شناخت نیاز مشتری است شما باید بررسی کنید که مشتری چه میخواهد در مورد مخاطبانش از او سوال کنید و خصوصیات مشتریان و انتظاراتی که از او دارند را بررسی کنید همچنین زمان که برای طراحی لوگو دست به کار شدید از علایق مشتری نسبت به طراحی استفاده کنید یک بار ایده های او را در طراحی استفاده کنید و یک بار ایده های که خودتان دارید در آخر این دو را باا یکدیگر مقایسه کنید و ضعف های ایده ی مشتری را به او بگویید زیرا ممکن چیزی که شما در سر دارید با چیزی مشتری در سر دارد متفاوت باشد در این زمان به احتمال زیاد مشتری با دلایل منطقی شما موافقت خواهد کرد کم پیش می آید مشتری بر روی طرح خودش پا فشاری کند. اگر اینطور بود باز حق با مشتریست و باید طرح او را اجرا کنید


حالا وقت آن رسیده است که شروع کنید !

لیستی از ایده های خود برای طراحی لوگو داشته باشید بهترین را پیاده سازی اولیه ایده ها روی کاغذ است. ایده ها را بر روی کاغذ ترسیم کنید و ضعف هر کدام را بیابید طراحی روی کاغذ خیلی سریع تر از نرم  افزار انجام میشود و شما دست باز تری دارید و میتوانید سریع تری در مورد نقاط ضعف و قوت طرح ها تصمیم بگیرید.

به فضای کار مشتری توجه کنید منظور موضوع کاری مشتریست اگر برای دفتر وکالت قرار است لوگویی طراحی شود دور کار های فانتزی را خط بکشید ولی اگر لوگوی شما قرار است برای یک مهد کودک طراحی گردد دست شما برای فانتزیک بودن باز است  همچنین به رنگ سازمانی که مشتری درخواست میدهد توجه کنید

استفاده از نماد و شکل در طراحی لوگو خوب است و میتواند مفهوم لوگو را راحت تر به افراد منتقل کنید اما الزامی نیست که حتما از شکل استفاده کنید بسیاری از لوگو های معروف دارای نماد مرتبطی نیستنند  مثلا اگر قرار است برای یک رستوران لوگویی طراحی کنید ضرورتی ندارد که از قاشق و چنگال استفاده کنید میتوانید لوگو را به گونه ای اشتها آور و به یاد ماندنی مانند لوگوی مک دونالد طراحی کنید

در آخر سعی کنید لوگو خود را در قالب یک مربع و یا دایره طراحی کنید زیرا در این حالت نسبت طول به عرض در طراحی رعایت میشود لوگوهای کشیده و عریض و یا لوگوهای بلند را نمیتوان به راحتی در هر مکانی استفاده کرد اگر علاقه به مطالعه مقاله های دیگر ما هستید به بخش آموزش طراحی لوگو مراجعه کنید




منبع : چگونه موفقیت خود را در طراحی لوگو افزایش دهیم ؟

با نکات ابتدایی و مهم طراحی لوگو آشنا شوید

 طراحی لوگو سایت

اگر میخواهید شروع به کار طراحی لوگو کنید  و یا کار طراحی لوگو سایت را انجام دهید باید شروع به فراگیری و آموزش های آن کنید و کم کم دست به قلم شوید! برخی از دوستان به دلیل این که نقاشی خوبی ندارند فکر میکنند توانایی این که بتوانند طراح لوگو شوند را ندارند اما این مسئله هیچ ربطی به طراحی ندارد شما در حدی که بتوانید اتود ساده ای طراحی کنید کافیست لوگو با نرم افزار کامل میشود مهمترین بخشش لوگو ایده ی آن میباشد و اگر ایده ی مناسبی که متناسب با موضوع لوگو است را داشته باشید نیم بیشتری از راه را پیموده اید نکته های زیادی در بخش آموزش طراحی لوگو   منتشر شده که میتوانید برای فراگیری بیشتر این علم به آن مراجعه کنید اکنون نکات ابتدایی طراحی لوگو را توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید


  • مقیاس و اندازه لوگو

    مقیاس و تناسب یکی از بخش های ابتدایی و صد البته همه طراحی لوگو میباشد بدین معنی که شما باید همه اجزا در طراحی لوگو را با واقعیت آن بسنجید و متناسب کنید مثلا لوگوی شما قرار است در یک بیلبورد بزرگ قرار گیرد این لوگو باید به گونی ای طراحی شود که اجزا در کنار هم پیوسته و عالی به نظر آیند گاهی اوقات لوگو هایی را بزرگ میکنیم که اعضای آن در سایز بزرگ بسیار زمخت به نظر میی  آیند

  • اشکال لوگو

یکی دیگر از جزییات لوگو که به وسیله آن ما میتوانیم حس و حال های مختلفی را به بیننده منتقل کنیم اشکال در طراحی لوگو هستنند اشکال هایی که دارای گوشه ی تیز هستنند مانند مربع و مستطیل حس  مردانگی را القا میکنند این حس ها میتواند شامل قدرت,اعتماد,امنیت و ثبات باشد همچنین اشکال منحنی مانند دایره حس زنانه را منتقل میکنند که میتوانند شامل صلح , اتحاد را نشان دهند در

مقاله ی مفهوم شکل های هندسی در طراحی لوگو به طور مفصل در مورد روانشناسی اشکال توضیح داده شده


  • رنگ لوگو 

رنگ ها بیشترین تاثیر را از نظر انتقال احساس روی بیننده میگذارند و یک فرد به عنوان طراح لوگو باید طور کامل با مفهوم رنگ ها آشنا باشد. رنگ ها رابطه مستقیم با کسب و کار شما دارند برای مثال رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب میشود و هیجان را افزایش میدهد در نقطه مقابل آن رنگ آبی حس آرامش و اعتماد را به فرد میدهد برای کسب اطلاعات کامل از رنگ ها مقاله ی  نقش رنگ ها در طراحی لوگو را مطالعه کنید

 

  • فضای لوگو

به فضای خالی و سفیدی که در لوگو ها وجود دارد میگویند این فضا بعاث میشود چشم به راحتی در صفحه بچرخد و جای خالی برای نفس کشیدن به طرح دهد استفاده نا مناسب از فضا باعث میشود لوگو شلوغ به  نظر آید و یا اگر فضای خالی زیادی در لوگو داشته باشیم لوگو نا تمام به نظر می آید



منبع: با نکات ابتدایی و مهم طراحی لوگو آشنا شوید